Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Senaste
  • Ahead of print
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • För granskare
    • För prenumeranter
    • Redaktion
    • Dataskyddspolicy
    • Kontakt
  • Call for papers
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 32 Nr 1 (2023): Fristående artiklar

Vol 32 Nr 1 (2023): Fristående artiklar

					Visa Vol 32 Nr 1 (2023): Fristående artiklar
Publicerad: 2023-11-03

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen
    3-4
    • PDF

Peer-reviewade artiklar

  • Att lära av ”den Andra”? Transformativt lärande i svenska gymnasieelevers berättelser om en utbildningsresa till Kenya

    Katarina Mattsson
    5-25
    • PDF
  • Demokrati Potentialer og udfordringer i en social- og sundhedsuddannelse

    Henriette Duch
    27-45
    • PDF
  • Lust att läsa eller att låta bli? Föreställningar om läslust i ett läsfrämjandeprojekt riktat mot förskola

    Lina Samuelsson, Marie Öhman, Birgitta Jansson
    47-66
    • PDF
  • Potential, aktualitet eller utsatthet? Betydelsen av erkännande i studie- och yrkesvägledning för nyanlända migranter

    Fredrik Hertzberg
    67-94
    • PDF

Språk

  • English
  • Svenska

Information

  • För författare
  • För bibliotekarier

Kontakt med redaktionen: uod.red@oru.se

Prenumerationsärenden: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.

Örebro Universitet

  • Forskning
  • Om universitetet

Örebro Universitetsbibliotek

  • Publicera med öppen tillgång
  • Utgivning av vetenskapliga tidskrifter

Örebro universitet 701 82 Örebro, 019-30 30 00

Hantering av personuppgifter görs av varje tidskrift och konferens. Se respektive dataskyddspolicy för mer information.

  • Kontaktinformation
  • Hitta hit