Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Gå till senaste numret
Hoppa till sidfot
Open Menu
Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Senaste numret
Vol 31 Nr 3 (2022)
Publicerad:
2023-04-06
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen
3-5
PDF
Peer-reviewade artiklar
Undervisningspraktiker i rörelse
1940-talets folkskollärare som läsundervisningens förändringsagenter
Hans Olofsson, Christina Olin-Scheller, Åsa Melin
7-31
PDF
Anpassningar
Utmanande policyprocesser i lärares vardagspraktik
Sofia Boo
33-55
PDF
Mångfald, olikhet och likvärdighet
Om hur skolpersonal uppfattar och förhåller sig till mångfald bland elever
Emelie Britse, Nihad Bunar
57-78
PDF
Kommunikation, kunskap och demokrati i den digitala utbildningens tidevarv
Johannes Rytzler, Ulrika Jepson Wigg
79-98
PDF
Essäer
Kulturskolan – ett sammanhang med potential för breddat deltagande eller musikskola under annat namn?
Anna Öhman, Gudrun Holmdahl
99-106
PDF
Visa alla nummer
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier