Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 23 Nr 2 (2014): Fristående artiklar
Vol 23 Nr 2 (2014): Fristående artiklar
Publicerad:
2014-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 23:2
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-5
PDF
Peer-reviewade artiklar
Etik och jämlikhet - En diskussion om den pedagogiska relationens villkor utifrån Emmanuel Levinas filosofi
Simon Ceder
93-107
PDF
Lärarlegitimationen som organisationsfråga - Strategisk respons och professionella konsekvenser
Magnus Frostenson
45-69
PDF
Medborgarskapande för ett nytt millennium - Utbildning och medborgarfostran i 2000-talets Sverige
Magnus Dahlstedt, Maria Olson
7-25
PDF
Att pröva elevers läsförmåga i årskurs nio - En analys av uppgiftskonstruktioner i det nationella provet i svenska, delprov A Att läsa och förstå
Michael Tengberg
109-132
PDF
Synlig pedagogik och subtila interaktionsmönster - Fallstudier av framgångsrik undervisning vid IV och IM
Ingrid Henning Loeb, Karin Lumsden Wass
71-91
PDF
Centralisering i en tid av decentralisering - Om den motsägelsefulla styrningen av skolan
Andreas Nordin
27-44
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier