Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 30 Nr 1 (2021): Tema: Hållbar inkludering. En väg till ett hållbart samhälle?
Vol 30 Nr 1 (2021): Tema: Hållbar inkludering. En väg till ett hållbart samhälle?
Publicerad:
2021-09-10
Redaktionellt
Temainledning: Hållbar inkludering - En väg till ett hållbart samhälle?
Anette Bagger, Anna Öhman
3–7
PDF
Inclusive education, democracy and COVID-19. A time to rethink?
Julie Allan
9–21
PDF
Att skapa ett mer inkluderande utbildningssystem. En avslutande reflektion
Claes Nilholm
119–130
PDF
Peer-reviewade artiklar
Strävan mot en inkluderande skolmåltid. Strategier för att ge likvärdiga förutsättningar
Sara Frödén, Charlotta Pettersson
23–44
PDF
Mediala diskurser om inkludering. En berättelse om (gem)ensamhet
Anette Bagger, Anne Lillvist
45–74
PDF
English translation
The governing of inclusion. Policy in Swedish school regulations and mathematics education
Helena Roos
75–96
PDF
Inkludering och särskild begåvning. Förutsättningar och dilemman i rådgivande policydokument
Gunnlaugur Magnússon, Caroline Sims
97–118
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier