Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 22 Nr 3 (2013): Tema: Kan vi lita på PISA?
Vol 22 Nr 3 (2013): Tema: Kan vi lita på PISA?
Publicerad:
2013-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 22:3
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-4
PDF
Temainledning: Storskaliga studier - Kunskapsmätningar som paradox och möjlighet
Anders Jakobsson
5-12
PDF
Peer-reviewade artiklar
Högstadieelevers användning av naturvetenskapligt språkbruk i kemiämnet i TIMSS
Sofie Johansson Kokkinakis, Birgitta Frändberg
53-68
PDF
Att undersöka kunskapstrender med hjälp av PISA - Likvärdighet, förståelse och kunskapssyn
Anders Jakobsson
13-36
PDF
Att förstå naturvetenskapliga kunskapsmätningar utifrån en sociokulturell teoriram
Margareta Serder
107-124
PDF
School effectiveness in science in Sweden and Norway viewed from a TIMSS perspective
Marie Wiberg, Ewa Rolfsman
69-84
PDF
Trender och likvärdighet - Svenska elevers resultat på PISA naturvetenskap i en internationell jämförelse
Eva Davidsson, Karl-Göran Karlsson, Magnus Oskarsson
37-52
PDF
Nationella prov i NO och lärares val av undervisningsinnehåll
Eva Lundqvist, Malena Lidar
85-106
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier