Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 3 (2013): Tema: Kan vi lita på PISA?
Vol. 22 No. 3 (2013): Tema: Kan vi lita på PISA?
Published:
2013-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 22:3
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-4
PDF (Svenska)
Temainledning: Storskaliga studier - Kunskapsmätningar som paradox och möjlighet
Anders Jakobsson
5-12
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Att undersöka kunskapstrender med hjälp av PISA - Likvärdighet, förståelse och kunskapssyn
Anders Jakobsson
13-36
PDF (Svenska)
Att förstå naturvetenskapliga kunskapsmätningar utifrån en sociokulturell teoriram
Margareta Serder
107-124
PDF (Svenska)
School effectiveness in science in Sweden and Norway viewed from a TIMSS perspective
Marie Wiberg, Ewa Rolfsman
69-84
PDF (Svenska)
Trender och likvärdighet - Svenska elevers resultat på PISA naturvetenskap i en internationell jämförelse
Eva Davidsson, Karl-Göran Karlsson, Magnus Oskarsson
37-52
PDF (Svenska)
Nationella prov i NO och lärares val av undervisningsinnehåll
Eva Lundqvist, Malena Lidar
85-106
PDF (Svenska)
Högstadieelevers användning av naturvetenskapligt språkbruk i kemiämnet i TIMSS
Sofie Johansson Kokkinakis, Birgitta Frändberg
53-68
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians