Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 3 (2021): Utbildning & Demokrati 30 år
Vol. 30 No. 3 (2021): Utbildning & Demokrati 30 år
Published:
2021-12-14
Redaktionellt
Utbildning & Demokrati 30 år 1992–2021. En tillbakablick
Tomas Englund
3-9
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Redaktionen
11-14
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Learning inside-out: Learning regarded as a rhizomatic activity.
Läring betraktat som en rhizomatisk aktivitet
Lotta Johansson
15-32
PDF (Svenska)
What should municipal political leaders know? Knowledge as symbolic capital among local elected social democratic leaders
Kunskaper som symboliskt kapital bland socialdemokratiska lokalpolitiker
Louise Malmström
33-56
PDF (Svenska)
Labour market, educational choices and opportunities in rural areas: The local context and its relations to metro-centric school policy
Den lokala kontextens relationer till metrocentrisk skolpolitik
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
57-70
PDF (Svenska)
Recensioner
Kampen om litteraturläsaren. Politik, pedagogik och subjektivering
Magnus Persson
71-79
PDF (Svenska)
Ämnesdidaktiska fokus på skolans värdegrundsarbete
Eva Hultin
81-98
PDF (Svenska)
Kritiskt tänkande och utvecklingen av kritiskt omdöme genom undervisningen i samhällskunskap
Tomas Englund
99-112
PDF (Svenska)
Känslor och konflikt i didaktiskt ljus eller didaktisk praktik i ljuset av teori om känslor och konflikt?
Sara Irisdotter Aldenmyr
113-122
PDF (Svenska)
Didaktik och utbildningsledarskap i demokratins tjänst
Michael Uljens
123-132
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians