Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 25 Nr 2 (2016): Fristående artiklar
Vol 25 Nr 2 (2016): Fristående artiklar
Publicerad:
2016-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt 25:2
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-5
PDF
Peer-reviewade artiklar
Pedagogiske identiteter i norsk barnehagepolitikk fra 1970-årene og fram til i dag
Mette Nygård
49-69
PDF
Hvordan kan evne til refleksjon og dømmekraft utvikles gjennom dialogisk undervisning?
Janicke Heldal Stray, Emil Sætra
7-24
PDF
Fokus på resultat? - Svenska skolledare och föreställningar om likvärdighet
Göran Bergström, Linda Ekström
71-94
PDF
Inte på allvar - när debatter iscensätts i klassrummet
Anita Norlund
25-48
PDF
The process of juridification of school inspection in Sweden
Agneta Hult, Christina Segerholm
95-118
PDF
Recensioner
Hannu Simola: Hemligheten bakom den finländska utbildningsframgången
Lili-Ann Wolff
119-123
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier