Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 3 (2018): Tema: Läsning och demokrati
Vol 27 Nr 3 (2018): Tema: Läsning och demokrati
Publicerad:
2018-01-01
Redaktionellt
Temainledning: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
3-6
PDF
Peer-reviewade artiklar
”På samma villkor?” - Litteraturundervisningens varför och vad i gymnasieämnet svenska som andraspråk
Catarina Economou
53-75
PDF
Ett demokratilyft för Sverige? Om relationen mellan literacy, skönlitteratur och demokrati i Läslyftet
Per-Olof Erixon, Maria Löfgren
7-33
PDF
Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
119-137
PDF
Barns läspraktiker i ett demokratiskt samhälle
Catarina Schmidt
77-99
PDF
Lättläst - en demokratifråga
Anna Nordenstam, Christina Olin-Scheller
35-52
PDF
Litteraturläsning i skolan - En analys av kursplanen i svenska och dess syn på litteraturläsning
Djamila Fatheddine
101-117
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier