Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 No. 3 (2020): Fristående artiklar

Vol. 29 No. 3 (2020): Fristående artiklar

Published: 2021-08-17

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen Utbildning & Demokrati
    3-4
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Jypp, Dompa och Jackson Pollock - Berättelser om plats, förortiska och överklass i ett innerstadsgymnasium

    Rickard Jonsson, Anna Åhlund
    5-29
    • PDF (Svenska)
  • Modersmålsämnets legitimitet i ett förändrat politiskt landskap - En analys av svensk riksdagsdebatt under 2010-talet

    Christina Hedman, Jenny Rosén
    31-50
    • PDF (Svenska)
  • Bortom mitt barn och andras ungar. Omsorgsetisk grammatik för skolväljande föräldrar

    Hanna Sjögren
    51-68
    • PDF (Svenska)
  • Barnehageledelse i bevegelse - nær/ledelse i praksis

    Kjersti Nissen, Merete Moe, Sissel Mørreaunet
    69-88
    • PDF (Svenska)
  • The Who? Didactics, differentiation and the biopolitics of inequality

    Linus Bylund, Beniamin Knutsson
    89-108
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here