Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 28 Nr 3 (2019): Tema: Klassrumsstudier i ljuset av PISA
Vol 28 Nr 3 (2019): Tema: Klassrumsstudier i ljuset av PISA
Publicerad:
2019-01-01
Redaktionellt
Temainledning: Klassrumsstudier i ljuset av kunskapstrender i PISA - Elevers kunskaper i naturvetenskap ur ett likvärdighetsperspektiv
Anders Jakobsson, Magnus Oskarsson
5-15
PDF
Redaktionellt U&D 28:3
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-4
PDF
Peer-reviewade artiklar
Elevers och lärares fokus i naturvetenskapliga laborationer
Hugo von Zeipel, Anna-Karin Westman
57-75
PDF
Elevers samtal om en PISA-uppgift - Naturvetenskap i olika skolkontexter
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
17-39
PDF
Pojkars och flickors tillgång till talutrymme i det naturvetenskapliga klassrummet
Nina Eliasson, Helene Sørensen
41-56
PDF
Recensioner
Om de eviga frågorna om vad skolan bör ägna sig åt, hur och varför - diskussionen lär fortsätta
Klas Roth
103-109
PDF
Fristående artiklar
”Tur att vi föddes i Sverige” - 11-åringars meningsskapande om mänskliga rättigheter i två svenska klassrum
Lotta Brantefors
77-101
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier