Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 26 Nr 2 (2017): Tema: Perspektiv på nationella prov
Vol 26 Nr 2 (2017): Tema: Perspektiv på nationella prov
Publicerad:
2017-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 26:2
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-4
PDF
Temainledning: Perspektiv på nationella prov
Christian Lundahl
5-20
PDF
Peer-reviewade artiklar
Normers roll i ett mål- och kriterierelaterat bedömningssystem
Jenny Bonnevier, Eric Borgström, Daroon Yassin Falk
21-47
PDF
Den flerspråkiga elevens nationella provdeltagande i matematik - diskursiva förutsättningar
Anette Bagger
95-111
PDF
Bemyndigande eller granskning - nationella prov som styrinstrument
Cecilia Arensmeier, Ann-Sofie Lennqvist Lindén
49-74
PDF
Hur tillförlitligt är det nationella provet i läsning i åk 9?
Michael Tengberg, Gustaf B Skar
113-137
PDF
Att få sina bedömningar granskade
Frida Wetterstrand, Marcus Sundhäll, Christian Lundahl
75-94
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier