Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 13 No. 2 (2004): Tema: Specialpedagogik och demokrati

Vol. 13 No. 2 (2004): Tema: Specialpedagogik och demokrati

Published: 2004-01-01

Redaktionellt

  • Temainledning

    Claes Nilholm
    5-12
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Forskning om mångfaldoch utbildningsinstitutionersom arenor för mångfald - demokratiska aspekter

    Sangeeta Bagga-Gupta
    115-149
    • PDF (Svenska)
  • Demokrati och inkludering - en begreppsdiskussion

    Reidun Carlsson, Claes Nilholm
    77-95
    • PDF (Svenska)
  • Spesialpedagogikkens vilkår under moderniteten

    Lise Vislie
    13-44
    • PDF (Svenska)
  • När examinationen är allt

    Göran Linde
    151-164
    • PDF (Svenska)
  • Specialpedagogik och dokumentation i en skola för alla - en fråga om likvärdighet, rättvisa eller rättigheter?

    Bengt Persson
    97-113
    • PDF (Svenska)
  • Specialpedagogikens normativa betingelser

    Rolf Helldin, Ulf Sivertun
    45-75
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here