Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 34 No. 1 (2025): Fristående artiklar
Vol. 34 No. 1 (2025): Fristående artiklar
Published:
2025-06-18
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen
3-6
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Diskursiv institutionalism och dess bidrag till läroplansteoretisk forskning
Andreas Nordin
7-28
PDF (Svenska)
Educational Encounters as Emancipatory
Children and Educators as Beings and Becomings
Kristine Hultberg Ingridz
29-48
PDF (Svenska)
Democratic education online
Remote education as power relations, sabotage, and dystopia
Pia Mikander, Katarina Rejman, Jenny Högström, Anna Slotte
49-70
PDF (Svenska)
Möjligheter till kunskap om och förståelse för de svenska nationella minoritetsspråken
En analys av uppgifter och språkexempel i svenskläroböcker för gymnasiet
Yvonne Hallesson, Pia Raattamaa Visén
71-96
PDF (Svenska)
Praktiknära forskning och lärarutbildningens forskningsbas
En diskursanalytisk fallstudie
Annaliina Gynne, Max Jakobsson
97-124
PDF (Svenska)
Förskolesektorn, FoU-program och ULF-projekt utifrån den didaktiska vem-frågan
Ingegerd Tallberg Broman , Ann-Christine Vallberg Roth
125-158
PDF (Svenska)
Essäer
Inkludering, demokratins kärna
Peter Karlsudd
159-176
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians