Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 31 No. 3 (2022): Fristående artiklar

Vol. 31 No. 3 (2022): Fristående artiklar

					View Vol. 31 No. 3 (2022): Fristående artiklar
Published: 2023-04-06

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen
    3-5
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Undervisningspraktiker i rörelse 1940-talets folkskollärare som läsundervisningens förändringsagenter

    Hans Olofsson, Christina Olin-Scheller, Åsa Melin
    7-31
    • PDF (Svenska)
  • Anpassningar Utmanande policyprocesser i lärares vardagspraktik

    Sofia Boo
    33-55
    • PDF (Svenska)
  • Mångfald, olikhet och likvärdighet Om hur skolpersonal uppfattar och förhåller sig till mångfald bland elever

    Emelie Britse, Nihad Bunar
    57-78
    • PDF (Svenska)
  • Kommunikation, kunskap och demokrati i den digitala utbildningens tidevarv

    Johannes Rytzler, Ulrika Jepson Wigg
    79-98
    • PDF (Svenska)

Essäer

  • Kulturskolan – ett sammanhang med potential för breddat deltagande eller musikskola under annat namn?

    Anna Öhman, Gudrun Holmdahl
    99-106
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here