Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 31 No. 1 (2022): Fristående artiklar

Vol. 31 No. 1 (2022): Fristående artiklar

Published: 2022-06-16

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen
    4-5
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Mycket mer än en metod. Lärare samtalar om arbetet med kontroversiella frågor i geografiundervisningen.

    Anders Persson
    5-30
    • PDF (Svenska)
  • Klassklättring och matematik-kapital. En fallstudie.

    Maria Berge, Anna Danielsson
    31-49
    • PDF (Svenska)
  • Förändra praktiken genom imperativ policy? Lärares förutsättningar för arbetet med kartläggning i förskoleklass.

    Helena Ackesjö, Tobias Bromander, Sven Persson
    51-74
    • PDF (Svenska)

Recensioner

  • Aapo Roselius: Skolungdom – Finlands Svenska Skolungdomsförbund 1921–2021

    Daniel Lövheim
    75-81
    • PDF (Svenska)
  • Kontroversiella frågor och didaktiska svar

    Ásgeir Tryggvason
    83-88
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here