Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 No. 2 (2021): Fristående artiklar

Vol. 30 No. 2 (2021): Fristående artiklar

Published: 2021-10-11

Redaktionellt

  • Redaktionen Utbildning & Demokrati

    Redaktionen
    3-4
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Levd demokrati og deliberativ, didaktisk praksis. En studie i lys av kapabilitetstilnærmingen

    Åshild Berg-Brekkhus, Tobias Werler
    2-27
    • PDF (Svenska)
  • Accountability measures in Oslo’s public schools. Standardising curriculum, pedagogy and inequality?

    Cecilie Rønning Haugen
    29-57
    • PDF (Svenska)
  • Mellan styrning och pedagogisering. En analys av hur förskolans ledningspersoner förstår förskolans jämställdhetsuppdrag

    Tobias K. Axelsson, Sara Frödén
    59-84
    • PDF (Svenska)
  • Bemanningsföretagens intåg i skolan. Skola, marknadisering och hyrlärare

    Thom Axelsson
    85-109
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here