Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 1 (2013): Fristående artiklar
Vol. 22 No. 1 (2013): Fristående artiklar
Published:
2013-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 22:1
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-5
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Deliberativ demokrati i den norska skolan - Ger lärare uttryck för deliberativa uppfattningar när det kommer till demokrati och demokratiutbildning?
Martin Samuelsson
47-63
PDF (Svenska)
Att hantera läraryrkets komplexitet(er) - en grund för professionalitet?
Anneli Frelin
7-27
PDF (Svenska)
Bild och pedagogikens estetiska språk - en analys av nationella styrdokument
Elisabeth Malmström
109-135
PDF (Svenska)
Elevinflytande i en skola i förändring
Maria Rönnlund
65-83
PDF (Svenska)
Från definierat förflutet till utstakad framtid - en begreppshistorisk analys av kulturbegreppet i läroplaner, 1962-2011
Lotta Johansson
29-45
PDF (Svenska)
Etisk aktör eller solitär reaktör? Om etisk otydlighet i manualbaserat värdegrundsarbete
Kirsten Grønlien Zetterqvist, Sara Irisdotter Aldenmyr
85-107
PDF (Svenska)
Recensioner
Camilla Brørup Dyssegaard, Michael Søgaard Larsen och Tiftikҫi, C.: Effekt og pædagigisk insats ved inklusion of born med særlige behov i grundskolen
Claes Nilholm, Kerstin Göransson
137-143
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians