Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Current
  • Ahead of print
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • For reviewers
    • For subscribers
    • Editorial Team
    • Dataskyddspolicy
    • Contact
  • Call for papers
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 20 No. 2 (2011): Fristående artiklar

Vol. 20 No. 2 (2011): Fristående artiklar

Published: 2011-01-01

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen Utbildning & Demokrati
    3-6
    • PDF (Svenska)

Peer-reviewade artiklar

  • Uncovering the political in non-political young muslim immigrant identities

    Niels Nørgaard Kristensen, Trond Solhaug
    93-112
    • PDF (Svenska)
  • Vygotskij goes neoliberal - den ideala eleven och läraren i lärarutbildningens examinationspraktik

    Lena Sjöberg
    49-72
    • PDF (Svenska)
  • Den mätbara litteraturläsaren - En tendens i Lgr11 och en konsekvens för svensklärarutbildningen

    Stefan Lundström, Lena Manderstedt, Annbritt Palo
    7-26
    • PDF (Svenska)
  • Pedagogikk, tid og individualisering

    Herner Sæverot
    113-134
    • PDF (Svenska)
  • Skolan, familjerätten och barnen

    Linnéa Bruno
    73-92
    • PDF (Svenska)
  • Läraren som konkurrensmedel - Kunskapskälla, ,stödperson eller icke-person

    Magnus Frostenson
    27-48
    • PDF (Svenska)

Language

  • English
  • Svenska

Information

  • For Authors
  • For Librarians

Contact the journal: uod.red@oru.se

For print subscription: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.

Örebro University

  • Research
  • About us

Örebro University Library

  • Publish with open access
  • Scientific journal publishing

Örebro University SE-701 82 Örebro, +46 19 303000

Personal data is processed by respective journal and conference. See their Data protection policy for more information.

  • Contact us
  • Getting here