Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 3 (2007): Fristående artiklar
Vol. 16 No. 3 (2007): Fristående artiklar
Published:
2007-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-7
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Does paradox count in education?
Lars Løvlie
9-24
PDF (Svenska)
Biesta och utbildningens brännpunkt
Jonas Aspelin
95-100
PDF (Svenska)
Det privata livet och den gemensamma skolan - Diskursetisk diskussion kring skolans hantering av privatlivsfrågor i ett pluralistiskt, marknadiserat samhälle
Sara Irisdotter Aldenmyr
53-71
PDF (Svenska)
The education-socialisation conundrum or 'Who is afraid of education?'
Gert Biesta
25-36
PDF (Svenska)
Att erövra sin frihet: vilja, uppmärksamhet och arbete. En läsning av Jaques Rancieres The Ignorant Schoolmaster
Carl Anders Säfström
101-106
PDF (Svenska)
Inkonsekvenser i vardagsmötet av skolregler - en pedagogisk och demokratisk utmaning
Robert Thornberg
73-94
PDF (Svenska)
Elevcentrerade undervisningsfilosofier som pedagogisk paradox
Johan Liljestrand
37-52
PDF (Svenska)
Recensioner
Kan vi tala med främlingar? Om Danielle S. Allens bok Talking to Strangers och om att känna tillit
Ninni Wahlström
107-110
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians