Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Ahead of print
Archives
About
About the Journal
Submissions
For reviewers
For subscribers
Editorial Team
Dataskyddspolicy
Contact
Call for papers
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 3 (2006): Fristående artiklar
Vol. 15 No. 3 (2006): Fristående artiklar
Published:
2006-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-6
PDF (Svenska)
Peer-reviewade artiklar
Noa har inga fel: om bristfokus i skolans utvecklingssamtal
Johan Hofvendahl
61-81
PDF (Svenska)
Kunskapsbedömningar som styrmedia
Eva Forsberg, Christian Lundahl
7-29
PDF (Svenska)
Viljan att aktivera - mobilisering av förorten som politisk teknologi
Magnus Dahlstedt
83-106
PDF (Svenska)
Individuella utvecklingsplaner som fenomen i tiden, samhället och skolan
Ann-Christine Vallberg Roth, Annika Månsson
31-60
PDF (Svenska)
Recensioner
Jörgen Tholin: Att kunna klara sig i ökänd natur - en studie av betyg och betygskriterier - historiska betingelser och implementering av ett nytt system
Ulrika Tornberg
107-109
PDF (Svenska)
Julie Thompson Klein: Humanities, Culture, and Interdisciplinarity - The Changing American Academy
Per-Anders Forstorp
127-130
PDF (Svenska)
Tony Becher & Paul R Trowler: Academic Tribes and Territories - Intellectual Enquiry and the Culture of Disciplines
Jörgen Nissen
119-122
PDF (Svenska)
Emma Eldelin: De två kulturerna flyttar hemifrån - C.P. Snows begrepp i svensk idédebatt 1959-2005
Bernt Gustavsson
111-112
PDF (Svenska)
Mats Alvesson: Tomhetens triumf - Om grandiositet, illusionsnummer och nollsummespel
Lennart Sturesson
131-134
PDF (Svenska)
Joe Moran: Interdisciplinarity
Francis Lee
123-125
PDF (Svenska)
Demokratifostran som forskningsobjekt ur statsvetar- och sociologperspektiv
Tomas Englund
113-118
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Information
For Authors
For Librarians