Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Gå till senaste numret
Hoppa till sidfot
Open Menu
Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Senaste numret
Vol 32 Nr 1 (2023): Fristående artiklar
Publicerad:
2023-11-03
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen
3-4
PDF
Peer-reviewade artiklar
Att lära av ”den Andra”?
Transformativt lärande i svenska gymnasieelevers berättelser om en utbildningsresa till Kenya
Katarina Mattsson
5-25
PDF
Demokrati
Potentialer og udfordringer i en social- og sundhedsuddannelse
Henriette Duch
27-45
PDF
Lust att läsa eller att låta bli?
Föreställningar om läslust i ett läsfrämjandeprojekt riktat mot förskola
Lina Samuelsson, Marie Öhman, Birgitta Jansson
47-66
PDF
Potential, aktualitet eller utsatthet?
Betydelsen av erkännande i studie- och yrkesvägledning för nyanlända migranter
Fredrik Hertzberg
67-94
PDF
Visa alla nummer
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier