Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 30 Nr 2 (2021): Fristående artiklar
Vol 30 Nr 2 (2021): Fristående artiklar
Publicerad:
2021-10-11
Redaktionellt
Redaktionen Utbildning & Demokrati
Redaktionen
3-4
PDF
Peer-reviewade artiklar
Levd demokrati og deliberativ, didaktisk praksis. En studie i lys av kapabilitetstilnærmingen
Åshild Berg-Brekkhus, Tobias Werler
2-27
PDF
Accountability measures in Oslo’s public schools. Standardising curriculum, pedagogy and inequality?
Cecilie Rønning Haugen
29-57
PDF
Mellan styrning och pedagogisering. En analys av hur förskolans ledningspersoner förstår förskolans jämställdhetsuppdrag
Tobias K. Axelsson, Sara Frödén
59-84
PDF
Bemanningsföretagens intåg i skolan. Skola, marknadisering och hyrlärare
Thom Axelsson
85-109
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier