Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Senaste
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • För granskare
    • För prenumeranter
    • Redaktion
    • Dataskyddspolicy
    • Kontakt
  • Call for papers
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 30 Nr 2 (2021): Fristående artiklar

Vol 30 Nr 2 (2021): Fristående artiklar

Publicerad: 2021-10-11

Redaktionellt

  • Redaktionen Utbildning & Demokrati
    Redaktionen
    3-4
    • PDF

Peer-reviewade artiklar

  • Levd demokrati og deliberativ, didaktisk praksis. En studie i lys av kapabilitetstilnærmingen
    Åshild Berg-Brekkhus, Tobias Werler
    2-27
    • PDF
  • Accountability measures in Oslo’s public schools. Standardising curriculum, pedagogy and inequality?
    Cecilie Rønning Haugen
    29-57
    • PDF
  • Mellan styrning och pedagogisering. En analys av hur förskolans ledningspersoner förstår förskolans jämställdhetsuppdrag
    Tobias K. Axelsson, Sara Frödén
    59-84
    • PDF
  • Bemanningsföretagens intåg i skolan. Skola, marknadisering och hyrlärare
    Thom Axelsson
    85-109
    • PDF
Språk
  • English
  • Svenska
Information
  • För författare
  • För bibliotekarier

Kontakt med redaktionen: uod.red@oru.se

Prenumerationsärenden: uod.pren@oru.se

Om det här publiceringssystemet

Örebro Universitet

  • Forskning
  • Om universitetet

Örebro Universitetsbibliotek

  • Publicera med öppen tillgång
  • Utgivning av vetenskapliga tidskrifter

Örebro universitet 701 82 Örebro, 019-30 30 00

Hantering av personuppgifter görs av varje tidskrift och konferens. Se respektive dataskyddspolicy för mer information.

  • Kontaktinformation
  • Hitta hit