Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Ahead of print
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 1 (2018): Fristående artiklar
Vol 27 Nr 1 (2018): Fristående artiklar
Publicerad:
2018-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt U&D 27:1
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-8
PDF
Peer-reviewade artiklar
Hvordan forstå inkludering som allmenpedagogisk prinsipp i en transhumanistisk (fram)tid?
Frédérique Brossard Børhaug, Solveig Magnus Reindal
81-97
PDF
Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken
Ulf Lundström
33-59
PDF
Skole for demokrati? En diskusjon av betingelser for skolens demokratidannende funksjon
Janicke Heldal Stray, Emil Sætra
99-113
PDF
FATTA! - En företagsliknande förening och Facebook-rörelse med folkupplysande ambition
Cecilia Björck, Lina Brustad, Johan Söderman
61-80
PDF
Undervisning i förskolan: Holistisk förskoledidaktik byggd på lek och utforskande
Monica Nilsson, Robert Lecusay, Karin Alnervik
9-32
PDF
Essäer
Är demokratin hotad? Om privata intressen och skolans omvandling
Tomas Englund
115-135
PDF
Recensioner
Demokratins villkor - det öppna samhället och dess fiender
Carsten Ljunggren
137-149
PDF
Pedagogikens centrala frågor - En läsning av Klaus Mollenhauers Forgotten Connections. On Culture and Upbringing
Gunnlaugur Magnússon, Jonas Nordmark, Johannes Rytzler
151-161
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier