Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Senaste
  • Ahead of print
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • För granskare
    • För prenumeranter
    • Redaktion
    • Dataskyddspolicy
    • Kontakt
  • Call for papers
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 15 Nr 3 (2006): Fristående artiklar

Vol 15 Nr 3 (2006): Fristående artiklar

Publicerad: 2006-01-01

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen Utbildning & Demokrati
    3-6
    • PDF

Peer-reviewade artiklar

  • Kunskapsbedömningar som styrmedia

    Eva Forsberg, Christian Lundahl
    7-29
    • PDF
  • Viljan att aktivera - mobilisering av förorten som politisk teknologi

    Magnus Dahlstedt
    83-106
    • PDF
  • Individuella utvecklingsplaner som fenomen i tiden, samhället och skolan

    Ann-Christine Vallberg Roth, Annika Månsson
    31-60
    • PDF
  • Noa har inga fel: om bristfokus i skolans utvecklingssamtal

    Johan Hofvendahl
    61-81
    • PDF

Recensioner

  • Emma Eldelin: De två kulturerna flyttar hemifrån - C.P. Snows begrepp i svensk idédebatt 1959-2005

    Bernt Gustavsson
    111-112
    • PDF
  • Mats Alvesson: Tomhetens triumf - Om grandiositet, illusionsnummer och nollsummespel

    Lennart Sturesson
    131-134
    • PDF
  • Joe Moran: Interdisciplinarity

    Francis Lee
    123-125
    • PDF
  • Demokratifostran som forskningsobjekt ur statsvetar- och sociologperspektiv

    Tomas Englund
    113-118
    • PDF
  • Jörgen Tholin: Att kunna klara sig i ökänd natur - en studie av betyg och betygskriterier - historiska betingelser och implementering av ett nytt system

    Ulrika Tornberg
    107-109
    • PDF
  • Julie Thompson Klein: Humanities, Culture, and Interdisciplinarity - The Changing American Academy

    Per-Anders Forstorp
    127-130
    • PDF
  • Tony Becher & Paul R Trowler: Academic Tribes and Territories - Intellectual Enquiry and the Culture of Disciplines

    Jörgen Nissen
    119-122
    • PDF

Språk

  • English
  • Svenska

Information

  • För författare
  • För bibliotekarier

Kontakt med redaktionen: uod.red@oru.se

Prenumerationsärenden: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.

Örebro Universitet

  • Forskning
  • Om universitetet

Örebro Universitetsbibliotek

  • Publicera med öppen tillgång
  • Utgivning av vetenskapliga tidskrifter

Örebro universitet 701 82 Örebro, 019-30 30 00

Hantering av personuppgifter görs av varje tidskrift och konferens. Se respektive dataskyddspolicy för mer information.

  • Kontaktinformation
  • Hitta hit