Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
För granskare
För prenumeranter
Redaktion
Dataskyddspolicy
Kontakt
Call for papers
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 12 Nr 3 (2003): Tema: Om kunskap och demokrati i konkret skolpraktik
Vol 12 Nr 3 (2003): Tema: Om kunskap och demokrati i konkret skolpraktik
Publicerad:
2003-01-01
Redaktionellt
Redaktionellt
Redaktionen Utbildning & Demokrati
3-4
PDF
Temainledning
Lena Fritzén, Per Gerrevall
5-7
PDF
Peer-reviewade artiklar
Skolverksutvärderingar avdemokratisk kompetens - En kritisk granskning
Joakim Krantz
89-112
PDF
Bedömning av demokratisk kompetens- en pedagogisk utmaning
Per Gerrevall
41-66
PDF
Ämneskunnande och demokratiskkompetens - en integrerad helhet?
Lena Fritzén
67-88
PDF
Demokratisk kompetens - Några steg mot en praktisk-pedagogiskdeliberationsmodell
Christer Fritzell
9-39
PDF
Recensioner
Gert J J Biesta & Denise Egéa-Kuehne, red (2001): Derrida & Education
Matilda Wiklund
113-119
PDF
Hans Knutagård (2003): Introduktion till verksamhetsteori.
Johan Liljestrand
121-125
PDF
Språk
English
Svenska
Information
För författare
För bibliotekarier