Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Senaste
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • För granskare
    • För prenumeranter
    • Redaktion
    • Dataskyddspolicy
    • Kontakt
  • Call for papers
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 18 Nr 1 (2009): Fristående artiklar

Vol 18 Nr 1 (2009): Fristående artiklar

Publicerad: 2009-01-01

Redaktionellt

  • Redaktionellt
    Redaktionen Utbildning & Demokrati
    3-5
    • PDF

Peer-reviewade artiklar

  • Territoriell stigmatisering, ungas informella lärande och skolan i det postindustriella samhället
    Ove Sernhede
    7-32
    • PDF
  • Skolan och den 'goda' utbildningen - för ett konkurrenskraftigt Europa
    Lena Sjöberg
    33-58
    • PDF
  • Qualifications of future teachers - ideas and ideals in the liberal discourse about teachers and teacher education in Sweden
    Jan Bengtsson
    59-67
    • PDF
  • Samhällskunskapen och disciplinfrågan - om utbildning av lärare i samhällskunskap
    Niklas Eklund, Anna Larsson
    69-91
    • PDF
  • Högre utbildning som politiskt instrument
    Katarina Larsson
    93-120
    • PDF
  • Klistrende og forrevne ord
    Thomas Aastrup Rømer
    121-136
    • PDF
Språk
  • English
  • Svenska
Information
  • För författare
  • För bibliotekarier

Kontakt med redaktionen: uod.red@oru.se

Prenumerationsärenden: uod.pren@oru.se

Om det här publiceringssystemet

Örebro Universitet

  • Forskning
  • Om universitetet

Örebro Universitetsbibliotek

  • Publicera med öppen tillgång
  • Utgivning av vetenskapliga tidskrifter

Örebro universitet 701 82 Örebro, 019-30 30 00

Hantering av personuppgifter görs av varje tidskrift och konferens. Se respektive dataskyddspolicy för mer information.

  • Kontaktinformation
  • Hitta hit