Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Open Journal Systems Open Journal Systems Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik
  • Senaste
  • Ahead of print
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • För granskare
    • För prenumeranter
    • Redaktion
    • Dataskyddspolicy
    • Kontakt
  • Call for papers
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 14 Nr 3 (2005): Fristående artiklar

Vol 14 Nr 3 (2005): Fristående artiklar

Publicerad: 2005-01-01

Redaktionellt

  • Redaktionellt

    Redaktionen Utbildning & Demokrati
    3-6
    • PDF

Peer-reviewade artiklar

  • Læring og objektivitet i postmoderne uddannelsesteori

    Thomas Aastrup Rømer
    97-118
    • PDF
  • Voter education - the political education of Norwegianlower secondary schools

    Kjetil Børhaug
    51-73
    • PDF
  • Värdegrund, demokrati och inflytande ur ett elevperspektiv

    Michael Tholander
    7-30
    • PDF
  • Valfrihet och anti-segregerande åtgärder - När skolpolitik och integrationspolitik möts i det socialt, etniskt och symboliskt polariserade urbana rummet

    Nihad Bunar
    75-96
    • PDF
  • Folkvilja, etikett eller jordbruksteknik? En historiedidaktisk analys av synen på demokrati i historieläroböcker 1960-2003

    Niklas Ammert
    31-50
    • PDF

Språk

  • English
  • Svenska

Information

  • För författare
  • För bibliotekarier

Kontakt med redaktionen: uod.red@oru.se

Prenumerationsärenden: uod.pren@oru.se

ISSN: 1102-6472 (print)

ISSN: 2001-7316 (online)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.

Örebro Universitet

  • Forskning
  • Om universitetet

Örebro Universitetsbibliotek

  • Publicera med öppen tillgång
  • Utgivning av vetenskapliga tidskrifter

Örebro universitet 701 82 Örebro, 019-30 30 00

Hantering av personuppgifter görs av varje tidskrift och konferens. Se respektive dataskyddspolicy för mer information.

  • Kontaktinformation
  • Hitta hit